logo
Gemeente
Amsterdam

Buurtbudget Westerpark

Op de Tunnel 3.0

Gerald Victoriano
06-03-2024 19:10 | Openbare ruimte, Kunst & cultuur, Jeugd, Groen, Sociaal | Houthavens

Status

Initiatief ingediend
Initiatief op agenda
Initiatief besproken
Budget toegekend

Dit initiatief heeft goedkeuring van de adviesgroep! De indiener kan subsidie aanvragen om het project te realiseren. Uitspraak van de adviesgroep: De adviesgroep gaat akkoord met de aanvraag



Inclusief buurtfestival verbindt Houthavens & Spaarndammerbuurt, bevordert samenhorigheid & verdraagzaamheid

Wie

Dit initiatief wordt door mij, Gerald Victoriano, ingediend en zal plaatsvinden op 25 mei aanstaande, gelijktijdig met het grotere evenement 24H West. Het zal worden opgenomen als een van de evenementen die deel uitmaken van het geheel. De organisatie, het verloop van de dag, de bezoekersaantallen en deelnemende partijen zullen een vergelijkbaar verloop hebben als voorgaande edities. Dit is mede bepaald door gesprekken die ik heb gevoerd met Paul Nieuwenhuizen, programmacoördinator Kunst en Cultuur. Met zijn kennis van zaken durfde hij wel te stellen dat het stedelijke karakter van 24H West weinig invloed zou hebben op het festival 'Op de Tunnel'. Mede door de grote hoeveelheid aan verschillende evenementen die op die dag zullen plaatsvinden. Vandaar ook dat het aantal te verwachten bezoekers rond de 1750 is begroot.

Wat

Met ons initiatief willen we een jaarlijks terugkerende ontmoetingsplaats creëren voor zowel nieuwe als bestaande buurtbewoners uit de Houthavens en de Spaarndammerbuurt. We streven ernaar verbinding te bevorderen, begrip te vergroten en de samenhang in de buurt te versterken. Door middel van diverse activiteiten en een inclusieve sfeer willen we bijdragen aan een hechtere en ondersteunende gemeenschap. We verwachten ongeveer 1750 bezoekers. Dankzij een informele samenwerking met 24H West hopen we extra programmaonderdelen toe te voegen, mogelijk door hen georganiseerd en/of gefinancierd. De gesprekken hierover zijn nog gaande. Denk bijvoorbeeld aan een buurtwandeling met een architect die vertelt over de bouw in de Houthavens.

Hoe

We zullen ons initiatief onder de aandacht brengen via diverse communicatiekanalen, zoals sociale media (Facebook-pagina's van beide buurten en een eigen Facebook-pagina, Instagram), de winkeliersvereniging van de Spaarndammerbuurt, lokale organisaties, scholen, lokale nieuwsbrieven, flyers en posters in de buurt. Daarnaast zullen we samenwerken met lokale media en organisaties om het evenement te promoten. Bovendien zal 24H West het festival opnemen in haar uitgebreide communicatieplan, wat zeker zal bijdragen aan de naamsbekendheid.

Totale kosten van initiatief:

€ 7.500,00

Toegekend buurtbudget:

€ 7.500,00

Wat vindt u?

"Had je ook al gedacht aan..."
"Ik wil graag helpen met..."
"Ik steun dit initiatief, want..."
"Maar hoe zit het dan met..."
We ontvangen graag reacties van buurtbewoners!
Reageer

Delen

Reacties

Log in om een reactie te plaatsen:

Inloggen of registreren

Nog geen reacties

Login of registreer om te kunnen reageren.

Om te stemmen moet u ingelogd zijn.